Tři přání


Tři přání
Liane Moriarty
vyšlo v ČR: 2016

oficiální anotace:
Říká se „do třetice všeho dobrého a zlého“ a pro Kettlovy sestry to platí trojnásob – jsou totiž trojčata. Rozumná Lyn se pokouší ustát roli vzorné matky, starostlivé manželky a úspěšné podnikatelky, aniž by přitom přišla o rozum. Její zdánlivě méně úspěšná sestra Cat, pracující v oddělení marketingu, se snaží nepřijít o vysněné dítě a o manžela, jakého jí každá závidí, a „chudák“ Gemma ani nemá co ztratit, střídá příležitostné práce, bydlení i muže. Ale je tomu opravdu tak, jak se na pohled zdá? Co když je ve skutečnosti všechno trochu, anebo možná dokonce úplně jinak?

Liane Moriarty se řadí k mým oblíbeným autorkám. První knihou, kterou jsem od ní přečetla, bylo Manželovo tajemství, druhou Sedmilhářky a teď Tři přání (čtvrtá na mně ještě čeká doma). Ačkoliv jde o knihy, ve kterých jsou důležité vzájemné vztahy mezi jednotlivými postavami a většinou obsahuje několik různých pohledů, nejde o typické ženské romány točící se jenom kolem milostných vztahů. Ovšem Tři přání se ženskému románu nejvíce blíží.


Velkou výhodou knihy je to, že je velmi čtivá (ostatně jako všechny ostatní knihy od autorky, že). Jelikož jsem četla knihu dost dlouho (od maturity ve čtení nějak pokulhávám, skončím v pekle), občas jsem se ztrácela ve velkém množství postav. Což ale autorce nijak nezazlívám, protože jestli knihu přečtete za pár dní, ani vám to nepřijde. 

Související obrázek

Od ostatních knih se liší tím, že se jednalo prakticky jenom o vztahy. Samozřejmě měla zápletku, rozuzlení a tak dále, ale např. v Manželově tajemství se jednalo ještě o vraždu. Zkrátka mi tam chyběl ten napínavý prvek, který by mně u knížky udržel. Co mi ještě trochu vadilo byly "mezikapitoly" u kterých jsem nevěděla (i když to byl záměr), z pohledu koho jsou vyprávěny a fakt jsem si myslela, že to má nějaký účel, ale vlastně to bylo spíš zpestření, které mně otravovalo.

Co se týče postav, nikdo mi nebyl vyloženě sympatický, ale to snad nebyl účel, protože nešlo o boj dobra se zlem. Ale jako vždycky šlo o rozmanité postavy. Trojčata v knihách jsem snad ještě nepotkala a pokud jo, určitě ne v hlavní roli. Osobně znám jenom jedny trojčata :D 

3,5/5


Komentáře

  1. Knihu od autorky znám a líbíla se mi. To motání mezi postavama mě občas štvalo, to přiznávám, ale jinak byla skvělá:-).

    OdpovědětVymazat
  2. Přijde mi, že L.Moriarty má občas trochu matoucí způsob psaní, jak říkáš s těmi kapitolami.. ze začátku jsem měla problém i s knihou Manželovo tajemství.. ale možná se ke Třem přáním někdy dostanu. Minulý týden jsem dočetla Než jsem tě poznala, a to je opravdu nádherná knížka, byť od jiné autorky, ale vřele doporučuju :).

    www.maly-kousek-nebe.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Než jsem tě poznala jsem četla už dávno, i kdyz na tu romantiku moc nejsem. Ale byla moc pěkná, to jo.

      Vymazat
  3. Autorku znám, má ji rada mamka, ja moc na tenhle typ knížek nejsem, tak kdyžtak reknu mamce, at koukne na tenhle titul :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Děkuji za komentář! :)

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl