Moje maturita

Maturitu jsem úspěšně zvládla a konečně to mám za sebou. Co si budeme povídat, nebyla to žádná "dávačka" jak tvrdí internetoví chytráci. Přečetla jsem si všech 20 knih, vypracovala všechny otázky (ehm, kromě angličtiny, protože tam ani tolik nejde o obsah jako u jiných předmětů) a ta práce se vyplatila. S nadsázkou někdy říkám, že naše třída je plná šprtů a nemýlím se. 25 z 25 lidí připuštěno k maturitě a pouze 1 spolužačka nedala 1 ústní. Ostatní třídy v ročníku nedopadly o moc hůř, ale pár lidí tam taky něco nedalo. A jak vlastně probíhali moje zkoušky?

Dějepis - pár lidí mi řeklo, že jsem blázen, že si beru dějepis a češtinář mi na férovku řekl, že je to sebevražda. Ani tak jsem si to nerozmyslela. Výhoda byla, že to byla písemka (kdyby byl ústní, nešla bych na to - vytáhla bych si Řím a mohla bych rovnou odejít haha). Výhoda (nevýhoda?) byla, že jsme ji psali už na začátku dubna. Učila jsem se asi týden a samozřejmě jsem si byla jistější v moderních dějinách. V den D jsem otevřela test a první úloha: Najděte chyby v textu o 2. světové válce... Kdyby to bylo něco důležitýho, ale takový detaily... Druhá úloha byla ještě lepší: Seřaďte chronologicky následující události. Trochu jsem znervóznila, protože jsem nevěděla ani jedno a některé události mi ani nic neříkaly :D Další úlohy už nebyly tak těžké, ale celkově to bylo hodně těžký. Když jsem se pak šla zeptat učitele, jak jsem dopadla tak jo, máte to, ale zklamala jste mně. A jak to dopadlo? Mám 2 a byla jsem nejlepší ze všech 6 odvážlivců. Někdy jsou ty učitelé tak ulhaní... Příjemně jsem překvapila sama sebe, to teda jo.

Čeština - didakťáky jsme zkoušely ve škole a vždycky dopadly tak nějak dobře. Trochu mi dělalo problémy s/z a tak jsem si na to chtěla udělat pár cvičení... Taky jsem si chtěla zopakovat autory, směry.... Chtěla, ale vykašla jsem se na to. Nakonec tam byla na autory 1 otázka, tu jsem ale věděla kvůli svými rozboru. Didakťák byl o trochu těžší než ty předchozí, ale ne nezvládnutelný. Slohovka byla taky v pohodě. Témata byly taky trochu složitější, ale vždycky se dá něco vymyslet. Ústní jsem se ale bála trochu víc. Hlavně proto, že máme hrozně náladovýho učitele a v úterý (šla jsem ve středu ráno) byl strašně protivnej a spolužák málem rupnul kvůli pitomým detailům u Ostře sledovaných vlaků (a to to uměl dobře). Tahala jsem samozřejmě levou - od srdce. 19 - Smrt krásných srnců (Ota Pavel). Tu jsem měla fakt dobře zpracovanou a i když jsem trochu blekotala (podle mně trochu hodně) a zamotávala do vlastních myšlenek, nějakým způsobem jsem získala 25 z 28 bodů (za 1).

Základy společenských věd - celkem obávaný předmět (ale můj oblíbený), před kterým jsme byli varováni, že to není žádná únikovka. Byla to moje 1. ústní v úterý odpoledne (předtím jsem vegetila doma a místo učení čuměla na Shreka). Byly tam otázky, který byly fakt jednoduchý, ale na druhou stranu některý byly dost těžký. Zase levou - od srdce. 22 - Úvod so sociologie + typy společnosti + praktický úkol. V první části jsem se trochu ztrácela a jelikož se přísedící (ne můj oblíbený učitel) ptal na strašný pitomosti (i spolužáci to říkali) a taky po mně chtěl vědět jména 3 významných sociologů. Vzpomněla jsem si jenom na 2... Jakmile jsem vyšla ze dveří Karel Marx, ty vole. Zase za všechno můžou komunisti. Druhá část už byla v pohodě a praktický úkol mi asi dost pomohl. Měla jsem za 2, ale určitě se za mně přimluvila třídní nebo někdo, protože jsem si připadla mnohem hůř.

Angličtina - ta mi vždycky šla. Nechci se vychloubat, ale u slohovky jsem ztratila jeden bod. Možná proto, že jsem u dopisu neměla odsazený řádek. To je fuk. Didakťák mi taky přišel lehký, akorát jsem ztratila pár bodů u jednoho poslechovýho cvičení. Pořád to byla pohoda. Na ústní mně ani nezkoušel můj učitel, ale jiné dvě učitelky (jedna mně dřív učila) a obě byly strašně hodný a pomáhaly, kdy jsem se zasekla. Nejsem totiž v mluvení moc dobrá (ani v rodným jazyce haha). 6. - Prague. Byly tam i další otázky na jiný témata, kde ale žádný znalosti pořádně nepotřebujete. Ale úloh je tam hodně, na potítku jsem se tentokrát opravdu potila, trošku jsem nestíhala. Ale u samotný zkoušky už jsem byla v klidu a mám za 2.

Ve středu 17. 5. v 9:50 jsem měla hotovo a byla jsem jako jedna z prvních, protože jsem šla na všechny zkoušky první (alespoň ten den, je to docela výhoda). Ani nevíte, jak jsem ráda, že mám zpátky svůj normální život. Nejvíc se těším na to, až si večer zalezu a budu si číst knížku. Netušíte, jak moc mi to chybělo. I když jsem měla o svaťáku volno, nebyla jsem schopná přečíst ani stránku, protože máte tak unavený mozek, že hrajete jenom Simíky.

Nedostavil se zatím žádný blažený pocit euforie z toho, že mám středoškolský vzdělání za sebou, jak postupně ten stres nabýval, bude postupně ubývat... až se konečně pořádně vyspím. Jak ta maturita rychle přišla, tak rychle odešla. Pro vás, kteří se jí chystáte složit - nebojte se toho. Když se na to budete poctivě učit, není možný, abyste to neudělali. Inteligence je možná část, která vám pomůže, ale je to jenom malá část úspěchu. I když nervy pracují na plný obrátky, hlavní je to nevzdat.

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

TOP české knižní obálky

Kocour jménem Merlin

Seriál Černobyl